Vanliga frågor och svar

Beställning

Kontakta oss så fort som möjligt på kontakt@nlnutrition.se med ditt ordernummer som ämne. Efter att vi packat ordern går det dock inte att göra några förändringar eller avbryta ordern.

Om en vara skulle vara slut trots du har lagt en order (tex. vid differans i lagersaldot) kommer vi kontakta dig via den mailadress du gjorde ordern med. Finns det substitut i lager kommer vi att erbjuda dig att välja substitutet istället. Eventuell differans i pris återbetalas på samma betalsätt du gjorde ordern med.

Vill du beställa en produkt som vi normalt inte lagerför (specialbeställning) går det bra att kontakta oss på kontakt@nlnutrition.se. Vid specialbeställningar på produkter vi normalt inte lagerför kommer du att få en betalningslänk från Stripe och du betalar direkt. Ordern kommer sedan att hanteras som vanligt när produkten ankommer till oss.

Kontakta oss så snart som möjligt på kontakt@nlnutrition.se med ditt ordernummer i ämnesraden och meddela vilken adress vi ska ändra till. Vi kan dock ej ändra leveransadress om ordern har packats.

Betalning

Vi erbjuder betalning via Klarna (Faktura, delbetalning och direkt kort/bank) samt Stripe (kortbetalning)

På nlnutrition.se använder vi oss av SSL(Secure Sockets Layer) vilket är en teknik som krypterar all information som skickas till och från nlnutrition. Detta innebär att all data som skickas ej kan läsas av någon obehörig.

Enligt distanslagen så har du som konsument 14 dagars ångersrätt från att du har tagit emot din vara.
Detta förutsätter dock att du inte har använt och slitit på produkten. Exempel kan vara träningskläder, som av hygieniska skäl ej kan returneras mot återbetalning.
Ett annat exempel på en vara som ej kan returneras mot återbetalning är livsmedel.


Läs mer om den lagstadgade ångersrätten hos konsumentverket här.

Du kan även läsa våran återbetalningspolicy här

Vi tar inte ut någon extra avgift för att du gör ditt köp av våra tillhandahållna betalningsmedel. Skulle du vilja betala med ett annat betalsätt, tex. att vi ställer ut en faktura till dig, tillkommer kostnad för administration samt att det i det fallet tillkommer en kostnad för kreditupplysning

Leverans och frakt

Gör du din beställning en vardag innan kl 11 så packas och skickas ditt paket normalt samma dag.
Om du beställer på en helg eller röd dag, skickas din beställning närmsta vardag. Leveranstiden är normalt mellan 3-5 dagar. Vi använder oss av Postnord Varubrev  och DHL Servicepoint för att leverera din order till dig.

Kostnaden för frakt är baserat på ditt pakets vikt. Beställer du lätta produkter kommer din frakt att vara billigare än om du beställer något tungt. Frakterna kostar dock mellan 49kr – 139kr. Beställer du för över 599kr (efter avdrag av rabattkoder) så är din frakt alltid gratis, oberoende på vikt.

Vi levererar till alla privata adresser inom Sverige.

 

Absolut! När vi har packat och skickat ditt paket kommer du att få ett mail med alla uppgifter, däribland en länk till fraktbolaget där du kan följa paketet.

Hittar du inte svaret du söker?

 

Kontakta oss på formuläret eller skicka ett mail direkt till kontakt@nlnutrition.se